Serviceoplysninger og mål
Apoteket Trianglen
Apoteker Poul Nissen
Apoteket Trianglen
Nordre Frihavnsgade 3
2100 København Ø
Tlf. 35 38 32 00 Åbningstider:
Fax: 35 38 32 11 Mandag - fredag kl. 9-18
Email: trianglen@apoteket.dk Lørdag kl. 9-14
Hjemmeside: www.apotekettrianglen.dk
www.dinApoteker.dk/trianglen
CVR-nr.: 14902600
Apoteket tilbyder følgende serviceydelser:
Lægemidler:
- Dosisdispensering
- Medicinsamtale
- Tjek på inhalation
- Genordination
Andre ydelser:
- Brystpumpeudlejning
- Medicinudbringning
- Rejsevaccination
- Influenza- og pneumokokvaccination
Bemærkning: Det er muligt at få klargjort sin medicin enten til afhentning på apoteket, til udbringning eller postomdeling ved bestilling pr. telefon, hjemmeside, e-mail eller via dinApoteker.dk. Ved udbringning med apotekets bud aftales leveringsdag og tidspunkt med os. Apoteket er kvalitetscertificeret via Den danske Kvalitets Model (DDKM).
Medarbejdere:
Apoteker: 1
Apotekets farmaceuter: 3
Apotekets farmakonomer: 10
Apotekets farmakonomelever: 3
Apotekets øvrige medarbejdere: 3
Servicemål: Vi arbejder konstant med at øge kvaliteten i vores håndtering og distribution af lægemidler samt rådgivning. Som et led i arbejdet med kvalitet ønsker vi at overholde en række fastsatte servicemål, som både er med til at sikre at vi efterlever gældende lovgivning, samt egne kvalitetsmål.
Distribution |
Servicemål |
Efterlevelse af servicemål |
Ventetid |
Vi ønsker at betjene vores kunder hurtigst muligt, men ønsker også forståelse for, at god Vores mål er at 95 % af vores kunder ikke venter mere end 10 min. og den gennemsnitlige ventetid ikke |
Resultat af måling: Uge 27-52 2021
99,96 % blev betjent indenfor 10 min.
Gennemsnitlig ventetid: 1
(Spørg personale, hvis mere information ønskes)
|
Fejludlevering |
Vi tilstræber, at der ikke sker fejl, men når der sker fejl, bliver det registreret, analyseret |
Resultat af måling: 2. halvår 2021
Der blev registreret 0,006 % fejl ved øvrige ekspeditioner inkl. forsendelse.
Der blev registreret 0,1 % fejl ved ekspedition af dosis.
|
Rådgivning og information |
Servicemål |
Efterlevelse af servicemål |
||||||||||||||||||||||||
Servicegrad (leveringsevne) |
Vi tilstræber at have de lægemidler på lager, som efterspørges. Derfor modtager vi gerne ønsker, hvis der skulle være et lægemiddel, der ønskes på lager. Hvis det alligevel skulle ske, at vi ikke har lægemidlerne hjemme, sørger vi for at have det eller et tilsvarende lægemiddel hjemme til dagen efter.
Målet er altid at have minimum 98,0 % af lægemidlerne hjemme, når de ønskes afhentet. |
Resultat af måling: Uge 30 2021
I uge 30 2021 havde vi i 98,62 % af alle ekspeditioner det ønskede lægemiddel på lager.
|
||||||||||||||||||||||||
Udleverings-praksis
|
Vi er forpligtet til at udlevere det billigste lægemiddel. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal oplyse om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel der udleveres. Substitution betyder, at vi udlevere et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel)
B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.
C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel. (Der henvises endvidere til http://www.apoteket.dk hvor man unde ”Love og regler” kan læse mere om lægemidler og substitution og https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/apoteker/substitution/)
|
Resultat af januar- juni 2021:
Udleveringsmønster
Almindelige medicinpakninger:
Dosispakket medicin:
|
||||||||||||||||||||||||
Faglig rådgivning og information i skranken |
Alle apoteker i Danmark har pligt til at rådgive kunder om lægemidler, herunder korrekt og sikker anvendelse, opbevaring, priser, substitution og afklare evt. spørgsmål. Dette gælder for kunder i skranken, dosiskunder, forsendelseskunder, pårørende, læger og sundhedspersonale. Rådgivningen skal tilpasses den enkelte kundes behov. Apoteket Trianglen følger Danmarks Apotekerforenings Sektorkrav for Skrankerådgivning. Det er vores mål, at 90 % af vores kunder inviteres til dialog. Det er muligt at få telefonisk kontakt med faguddannet personale i hele apotekers åbningstid. Der kan endvidere opnås online-rådgivning på apoteket.dk
Første gang kunden modtager dosisdispenseret medicin udleveres en informationsmappe, som indeholder: Velkomstbrev, brochure, instruks til åbning af poser, kopi af doseringskort, indlægssedler til de ordinerede lægemidler, opbevaringsæske til dosisrullen samt besked om evt. substitutioner. |
Resultat af måling: December 2021
95 % af vores kunder blev inviteret til dialog.
Al personale som giver rådgivning til kunder vurderes løbende på deres faglighed via quiz og deltagelse i morgenmøder og evt. kursus. Apotekets faglighed vurderes at have et højt niveau.
|
||||||||||||||||||||||||
Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder |
Alle forsendelseskunder tilbydes faglig rådgivning ved skriftlig information, der opfordrer kunderne til at kontakte apoteket ved behov for information og rådgivning i alle tvivlstilfælde.
|
På bagsiden af alle faktura, som sendes med medicinen, er påført information om at kunderne skal kontakte apoteket for information og rådgivning i alle tvivlstilfælde. |
||||||||||||||||||||||||
Østerbro 2022 |